Διαβάστε σχετικά με την προστασία από διαδικτυακές απάτες. Με απλό τρόπο προστατευθείτε από τις απειλές τις εποχής μας.
Σχετικά με τους Απατεώνες Τεχνικούς Η/Υ
Κανείς τεχνικός υπολογιστών δεν θα σας πάρει από μόνος του τηλέφωνο για να σας προτείνει να επιδιορθώσει κάποιο τεχνικό πρόβλημα στον υπολογιστή σας. Πολύ απλά γιατί δεν σας γνωρίζει και από χτες. Αν δεχτούμε κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα ή τηλεφώνημα που μας παροτρύνει να δώσουμε κωδικούς πρόσβασης, το πιο πιθανό να πρόκειται για απάτη.
Για να προστατέψουμε τον εαυτό μας, τα δεδομένα μας και τα χρήματα μας αρχικά θα πρέπει να γνωρίζουμε προσωπικά τον τεχνικό υπολογιστών ή το κατάστημα. Ακόμα και αν πρέπει να συνδεθεί κάποιος τεχνικός σε κάποιο email σας απομακρυσμένα, θα εισάγετε εσείς τον κωδικό μιας και εμφανίζεται με κουκκίδες.
Δεν χρειάζεται να τον πείτε σε κάποιον. Θα πρέπει να αλλάζουμε συχνά κωδικούς κάθε 4-6 μήνες για κάθε ενδεχόμενο. Απομακρυσμένη βοήθεια υφίσταται μόνο αν είστε και εσείς μπροστά από τον υπολογιστή. Δεν αφήνουμε τον υπολογιστή για απομακρυσμένη βοήθεια και πάμε να μαγειρέψουμε.
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση τράπεζα να βάλει τεχνικούς για να επικοινωνήσουν μαζί σας για τεχνικά θέματα. Ιδίως αν σας καλέσουν και σας μιλάνε Αγγλικά ή σπαστά Ελληνικά είναι εμφανέστατη απάτη.
Απάτη μέσω E-Shop στην Ελλάδα
Συμβαίνει κάποιες φορές να κάνετε μια ακριβή αγορά μέσα από πιστωτική κάρτα αλλά ποτέ δεν παραλαμβάνετε την αγορά σας. Αν έχετε αποφασίσει να αγοράσετε κάτι μέσα από κάποιο αληθινό και νόμιμο ηλεκτρονικό κατάστημα όπως το bestfamily.gr που βρήκατε μέσα από το skroutz θα πρέπει να σιγουρευτείτε για μερικά θέματα.
Αρχικά να έχει φυσική παρουσία ως κατάστημα αλλά και αν δεν έχει να υπάρχει ένα ελληνικό τηλέφωνο επικοινωνίας. Το ότι ένα οποιοδήποτε κατάστημα βρίσκεται στο σκρουτζ δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα νόμιμο ή κάνει σωστά τη δουλειά του.
Δεν είναι κακό λοιπόν να κάνουμε μια επικοινωνία πριν αγοράσουμε κάποιο προϊόν για να επαληθεύσουμε τρόπο παράδοσης και πληρωμής. Ιδιαίτερα αν πρόκειται για φορητό υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο. Ο πιο απλός λόγος είναι ότι μπορεί να μην είναι διαθέσιμο.
Ζητάμε πάντα απόδειξη όχι μόνο για φορολογικούς σκοπούς αλλά και για την εγγύηση των προϊόντων. Ο πελάτης θα πρέπει να διαβάσει τους κανόνες επιστροφής χρημάτων και προϊόντων. Επίσης το να αγοράσουμε πχ ανταλλακτικά oral-b και να μην παρατηρούμε από πού τα αγοράζουμε ή αν το κατάστημα είναι ή όχι φαρμακείο δεν είναι και πολύ καλή ιδέα.
Ότι θα βρείτε υπολογιστές και κινητά πολύ πιο φθηνά από το μέσο όρο της τιμής τους σε ένα σύνολο καταστημάτων είναι το βασικό σημείο να αποφύγετε τέτοιες απάτες. Για παράδειγμα υπολογιστής σε μεγάλο πολυκατάστημα κοστίζει 1240 € και εσείς τον βρίσκετε 950€, δεν είναι φυσιολογικό.
Συνοψίζοντας
Η προστασία από διαδικτυακές απάτες τα επόμενα χρόνια θα είναι κάτι αυτονόητο σχεδόν. Δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο χωρίς να γνωρίζουμε τους κινδύνους. Προσέχουμε για να έχουμε.